Friday, March 12, 2010

مهد تمدن!!

گفت "همیشه افتخار کن به اینکه ایرانی هستی" گفت "موقعی که ما تمدن داشتیم، اینها گاوچران بودند" گفت "ایران مهد تمدن است" و خیلی چیزهای دیگر گفت که از همین نوع بود. من هم فقط خودم را کنترل کردم که وارد بحث نشوم.

یکی نیست بگوید، آخر من قربون اون حس ناسیونالیستیت برم، اولا که تو که اینقدر توی حس افتخاری، پس چرا مملکت متمدنت را ول کردی و آمدی کشور گاوچرانها، ثانیا آن موقعی که ما تمدن داشتیم، تقریبا دو هزار سال قبل از به وجود آمدن این کشور بود و آن موقعی که اینها گاوچران بودند، ما داشتیم تئوری شیعه را به کمک صفویان بازنویسی میکردیم ، تا ایران امروز را بسازیم و تازه همان موقعش هم گند مملکت را برداشته بود.

اگر یکی بپرسد "مهد تمدن" چه جور جائی است، چه باید بگوئیم. شاید باید بگوئیم

مهد تمدن جائی است که، مردم را با زور شلاق و باتوم به بهشت هدایت میکنند.

مهد تمدن جائی است که، بوی گند و ریش و لباس بی اتو اشکال ندارد، اما بوی عطر و ریش تراشیده و لباس مرتب جایز!! نیست.

مهد تمدن جائی است که، دانستن تکه های کفن میت، از داشتن مدرک دکترای علوم سیاسی، برای استخدام در وزارت کشور واجب تر است.

مهد تمدن جائی است که، فرزندان آن، استعمال هروئین را در کنار خیابانهای آن توسط معتادان میتوانند نگاه کنند ، اما در خانه نباید ماهواره ببینند، که مبادا فرهنگ زیبایش از دست برود.

مهد تمدن جائی است که، مردمش بعد از تصادف با عابر پیاده، برای اطمینان از مرگش، دنده عقب هم از رویش رد میشوند.

مهد تمدن جائی است که، مردمش هنوز نتوانسته اند که هضم کنند، که چرا باید برای عبور از عرض خیابان از خط عابر گذر کنند.

مهد تمدن جائی است که، پدرها قانونا فرزندانشان را شکنجه میکنند و هنوز میتوانند به جای فرزندان و همسرشان تصمیم بگیرند.

مهد تمدن جائی است که، مردمش موقع رانندگی خواهر و مادر همدیگر را مورد عنایت قرار می دهند.

و اصلا .... مهد تمدن جائی است که، احمدی نژاد رئیس جمهور آن است. البته واژه "مهد تمدن" خودش گویاست. ما مهد!!! تمدن بودیم و تمدن را زمان بچگی میگذاشتند داخل مهدش و تکان تکانش میدادند که گریه زاری نکند و به احتمال زیاد هم درست و حسابی پوشکش نمی کردند ( یا به دلیل نامشخصی پوشکش نشتی داشته). حالا دیگر تمدن بزرگ شده و برای ادامه تحصیل رفته اروپا، مهدش مانده و تولیدات دوران بچگیش داخل مهد، هرکسی هم که از راه میرسد و زمام امور را در دست میگیرد، میبیند که اولا تمیز کردن این مهد خیلی سخت است، ثانیا شهر هم که شلوغ است، او هم کارش را میکند و می اندازد گردن تمدن، در این چند ساله اخیر هم که به حول و قوه الهی، به قول رئیس جمهور عزیز به اندازه تمام سی سال بعد از انقلاب تولید داشته اند، که من فکر میکنم اشاره رئیس جمهور هم به همین نوع تولید بوده است چون نوع دیگرش را که ما ندیدیم. حالا اگر اینها افتخار دارد... بنده مفتخرم...

No comments:

Post a Comment