Thursday, November 25, 2010

این امت چپ بیضه

من گمراه تا همین دیروز نمیدانستم که بین بیضه چپ و راست اینقدر تفاوت وجود دارد. تا اینکه بالاخره این ایمیل دیروز به دستم رسید و من را از تاریکی جهل به نورافکن معرفت رساند.




اصلا این امر بدیهی است. نمی دانم چرا خودم قبلا متوجه نشده بودم. وقتی آدمها چپ دست و راست دست هستند. حتما چپ بیضه و راست بیضه هم هستند دیگر!
فقط سوالی که اینجا پیش می آید این است که این حکم چرا بر اساس یک مرد چپ بیضه طراحی شده است؟ آیا پیامبر چپ بیضه بوده اند؟ آیا این حکم بعد از رحلت پیامبر و بر اساس چپ بیضه بودن قانون گزار طراحی شده است؟ اصولا معیار برای سنجش چپ بیضه بودن چیست؟
البته مطمئنم که اسلام این موارد را کاملا پوشش داده است، چون مربوط به زیر شکم است، اما متاسفانه این حقیر اطلاعات و دانش محدودی در این حوزه حیاتی اسلام دارم. از دوستان اسلام پژوه تقاضای راهنمائی دارم

نکته دیگری که از این متن مشخص میشود این است که دیه قتل یک مرد با قطع دو بیضه آن برابر است و این یعنی که خداوند مرد را با یک متر و هشتاد سانت قد و هشتاد کیلو وزن آفریده است، تنها به این منظور که این دو بیضه بیست گرمی (دوستانی که اطلاع از وزن دقیق ایشان دارند تصحیح فرمایند) را به آن آویزان کند. نکته ای که من متوجه نشده ام این است که این دو عنصر تا این حد با ارزش، چرا در این مکان نامناسب آویزان شده اند. بهتر نبود که این دو عضو ارزشمند را در جمجمه میگذاشتند و این مغز را که اصولا کاربردی در دانش خدا شناسی ندارد را این وسط آویزان میکردند؟

No comments:

Post a Comment