Monday, April 12, 2010

آیا علی و سیدعلی واقعا با هم تفاوت دارند؟

دیروز با یکی از دوستان خیلی سبز صحبت میکردم. ایشان به طرز عجیبی اصرار داشتند که حساب این حکومت را با حکومت محمد و علی جدا کنم. و اینکه آقای خامنه ای به هیچ وجه ربطی به اسلام ندارند و از این حرفها.

گفت که خامنه ای باعث خارج شدن نصف ایرانیان از اسلام شد، خندیدم و گفتم خوب است که اصطلاح خارج شدن را به کار بردی، علی هم نصف مسلمانان را از خوارج کرد.

گفت خامنه ای خودکامه است، گفتم به جز عمر که در بین خلفای راشدین مشورت روش کاریش بود، به شهادت تاریخ بقیه همه خودکامه بودند.

گفت که خامنه ای عملا دستور قتل مخالفان نظام را داد، گفتم یا تو تاریخ نخوانده ای یا فراموش کرده ای که علی هم به تمام مخالفانش نام خوارج داد و آنها را در نهروان کشت.

گفت که خامنه ای حتی حرمت بیت امام را هم نگه نداشت، گفتم علی هم بر روی عایشه شمشیر کشید، باز خدا پدر خامنه ای را بیامرزد که شمشیر را از رو نبسته است.

گفت که خامنه ای نخست وزیر محبوب امام را هم بی نصیب نگذاشت، گفتم مگر علی دو یار دیرین پیامبر طلحه و زبیر را بی نصیب گذاشت؟

گفت که اصلا خامنه ای برای رهبری بهترین انتخاب نبود، گفتم مگر بعد از ترور مشکوک عثمان، به خلافت رساندن کسی که متهم تراز اول آن قتل بود، بهترین انتخاب بود؟ کما اینکه براثر همین انتخاب اولین زمینه های انشقاق اسلام شکل گرفت

گفت خامنه ای عوام فریب است، گفتم کسی که در خفا بر دست برادر کور و مستحقش آهن گداخته میگذارد و در مسجد به گدائی -که نمی داند تا چه حد مستحق است- انگشتر پادشاهی میدهد، عوام فریب نیست؟

گفت خامنه ای آمر قتلها و ترورهاست، گفتم علی نه تنها آمر که در جوانی عامل هم بوده است.

گفت و گفتم، اما در آخر کار نتیجه ای که گرفت این بود که "اسلام به نفس خود ندارد عیبی، آنچه عیب هست از مسلمانی ماست"

در آخر یک نکته دیگر، از دوستان میشنوم که جنبش سبز را با کودتای حسین مقایسه میکنند و خودشان را جای حسین میگذارند. به نظرم دوستان جای خودشان را اشتباه دیده اند. حسین بر علیه حکومتی که -به حق یا ناحق- بیعت سران قبایل را داشت (در رای گیری رای آورده بود) کودتا کرد و البته چون خیلی ضعیف بود، کودتایش شکست خورد و تکه تکه شد. اما در جنبش سبز، مردم مورد کودتا واقع شده اند و تنها حرفشان این است که "ما کی با این دولت بیعت کردیم که خودمان نفهمیدیم؟". بنابراین دوباره اینجا احمدی نژاد است که در نقش حسین ظاهر شده است، فقط فرقش این است که از حسین قویتر است و کودتایش را به کرسی نشانده است. فکر میکنید که اگر کودتای حسین پیروز میشد و سران قبایل میگفتند که با تو بیعت نمیکنیم، مثل بچه آدم می آمد، حکومت را تحویل میداد؟ به نظر من که در آن صورت حسین هم همین کاری را میکرد که احمدی نژاد امروز میکند.

No comments:

Post a Comment